איך שימוש נכון בסגמנטים של לקוחות יכול להקפיץ את מכירות האיקומרס שלכם

by Amir Levi 18.Mar.2021 6 דקות קריאה Views
Customer segments
Amir Levi
Contents

 

העדכונים האחרונים של iOS 14 מציבים אתגר רציני לחנויות איקומרס אשר מנסות להגביר את החשיפה שלהם דרך פלטפורמות הפרסום. שינויי הפיקסל בפייסבוק לאור עדכונים אלו יצרו מגבלות משמעותיות בניטור ומיקוד קהלים, מה שפוגע ישירות בבעלי חנויות האיקומרס המנסים לפרסם מוצרים לקהל היעד הרלוונטי. לפי פייסבוק, עסקים קטנים ובינוניים יכולים לספוג ירידה של עד 60% במכירות מפרסום לאור שינויים אלו.

אבל לפני שאתם מתחילים לתלוש שערות, ישנה דרך להפוך את המשבר הזה להזדמנות. באמצעות שימוש חכם בדאטה הקיים של החנות שלכם ניתן ליצור סגמנטים של לקוחות שבהם אתם יכולים להשתמש כדי ליצור קמפיינים עם קהל ממוקד ורלוונטי, שלא רק ימנעו את הירידה הצפויה, אלא יעלו לכם את המכירות יותר מבעבר.

מה הם סגמנטים של לקוחות?

סגמנטים של לקוחות אלו הם קבוצות לקוחות אשר מאוגדות על בסיס מאפיינים דומים בהתנהגות הצרכנית שלהם. לדוגמה, סגמנט לקוחות חוזרים (Repeat Customers) מאגד לתוכו את כל הלקוחות בחנות שלכם שקנו יותר מפעם אחת. סגמנט High AOV מאגד לתוכו את קבוצת הלקוחות שההזמנה הממוצעת שלהם גבוהה יותר מהממוצע של כל ההזמנות בחנות, וכן הלאה…

מה אפשר להשיג על ידי שימוש בסגמנטים של לקוחות?

1. מסרים ממוקדים ומותאמים אישית

באמצעות שימוש סגמנטים של לקוחות, ניתן ליצור מודעות עם מסרים ממוקדים ומותאמים ללקוח בהתאם להעדפותיו, התנהגותו או השלב בו הוא נמצא בתהליך הרכישה. לדוגמה, נוכל ליצור קמפיין פרסום לסגמנט Lost Customers (לקוחות שרכשו בפעם האחרונה לפני הרבה זמן) ולכתוב להם מודעות מותאמות לשלב בו הם נמצאים.

Lost Customers

2. ללמוד מה החוזקות והחולשות של החנות שלכם

על יד שימוש בסגמנטים של לקוחות, אתם יכולים להפיק ידע רב על ביצועי החנות שלכם באמצעות תובנות עסקיות ומדדים שלא היו זמינים לכם. זה יעזור לכם לגלות איפה החוזקות של החנות שלכם, איפה החולשות שלה, ומה ניתן לעשות בכדי לשפר אותם. לדוגמה, באמצעות סגמנטים של לקוחות ניתן לראות לראות שאחוז הלקוחות החוזרים עומד על 13% בלבד, אבל מייצר 43% מהכנסות החנות. נתון זה מאפשר לנו להבין שהגדלת אחוז הלקוחות החוזרים ולו בקצת, יגדיל לנו משמעותית את הכנסות החנות.

Repeat Customers

3. יצירת רשימות לקוחות לקמפייני פרסום בגוגל ופייסבוק

באמצעות סגמנטים של לקוחות, תוכלו ליצור רשימות לקוחות (Customer Lists) שבהם תוכלו להשתמש בקמפייני הפרסום שלכם לטרגט קהלי רימרקטינג או קהלים חדשים שעוד לא נחשפו למוצרים שלכם בעבר (באמצעות יצירת קהלי Lookalike). באמצעות שימוש בסמגנטי הלקוחות לטרגט רשימות, תוכלו להסתמך פחות ופחות על המידע הקיים בפיקסל של פייסבוק ויותר להסתמך על הדאטה של החנות שלכם. כך, תיצרו לכם הזדמנויות להרצת קמפייני פרסום סופר ממוקדים אשר לא תלויים בפיקסל ויכולים להגדיל לכם את ההכנסות בחנות.

Audiences

4. הרצת קמפייני פרסום סופר ממוקדים

אחד היתרונות המשמעותיים בשימוש סגמנטים של לקוחות, הוא היכולת לטרגט את קמפייני הפרסום שלך בצורה מאוד ממוקדת וכך להתאים את הפרסום לטיפול ספציפי במה שיגדיל לכם את ההכנסות. לדוגמה, אם זיהיתם שאחת החולשות שלכם היא שתדירות הקנייה של הלקוחות שלכם היא נמוכה מדי, אז אתם יכולים להריץ קמפיין שמטרגט רשימת לקוחות עם תדירות קנייה נמוכה, למצוא את הזמן האופטימלי להתחיל לפרסם להם לאחר הקנייה האחרונה שלהם, ולהציע להם מוצרים שנקנים בתדירות גבוהה.

Repurchase Frequency

סיכום

שימוש בסגמנטים של לקוחות יכול להוות יתרון משמעותי בקמפייני הפרסום שלכם ומקפצה להגדלת ההכנסות בחנות. אולם, ניתוח ויצירת הסגמנטים הינה משימה מורכבת שיכולה לקחת זמן רב ודורשת ידע אנליטי וטכני כאחד. בנוסף לכך, יצירת סגמנטים בצורה ידנית נותנת לכם תמונה לאותה נקודת זמן בה הם נוצרו, שכנראה לא תהיה רלוונטית בשלב מאוחר יותר.


כאן אנחנו נכנסים לעזרה. מערכת AdScale מייצרת עבורכם בצורה אוטומטית סגמנטים של לקוחות שבהם תוכלו להשתמש לבניית קהלי CUSTOM וקהלי LOOKALIKE, תוך כדי שהיא מעדכנת בצורה דינמית את הקהלים. באמצעות AdScale תוכלו לנתח את ביצועי החנות שלכם, ליצור קמפייני פרסום עם קהלים ממוקדים, ליצור מודעות בכל פלטפורמות הפרסום בצורה קלה, ולהנות מאופטימיזיה 24/7 של הקמפיינים באמצעות טכנולוגיית AI.


רוצים לשמוע עוד על AdScale ? ליחצו כאן וניצור אתכם קשר בהקדם

Try AdScale Now

Get Started for Free